Prodejte svou Suzuki DRZ400 snadno a rychle
Suzuki DRZ400: legenda mezi motorkami
Suzuki DRZ400 patří mezi legendární motorky, co si za ty roky vybudovaly skvělou pověst. Je to prostě nezničitelnej parťák do každýho terénu, kterej vás podrží, ať už míříte kamkoliv. Na téhle mašině můžete klidně jezdit do práce, vyrazit na víkend s kamarády nebo se vyblbnout v terénu - zvládne všechno s přehledem. Není proto divu, že je o DRZtku pořád velkej zájem, i když už něco pamatuje.
Když se rozhodnete DRZtku koupit, máte docela z čeho vybírat. Inzeráty najdete jak na netu, tak u dealerů, a motorek je tam fakt hodně - od téměř novejch kousků až po pořádně ojetý veterány. Ale bacha, při koupi použitý DRZ400 musíte mít oči na stopkách. Důkladně proklepněte každej detail, servisní knížku a případný opravy. Ceny jsou různý podle toho, jak je motorka stará, v jakým je stavu a jakou má výbavu, ale obecně se dá říct, že si DRZtka drží cenu překvapivě dobře. Jestli hledáte spolehlivou motorku, co vás podrží a ještě si s ní užijete spoustu srandy, DRZ400 je jasná volba.
Historie a vývoj modelu DRZ400
Suzuki DRZ400, tahle legendární mašina, co si podmanila srdce motorkářů všude možně, má za sebou pořádný kus cesty. Když v roce 2000 vyjela poprvé na silnice, hned bylo jasný, že je to trefa do černého. Prostě parádní spojení výkonu a spolehlivosti, se kterou si můžete vyrazit jak na polňačku, tak na dálnici.
Časem se DRZtka pořád vylepšovala. V roce 2005 dostala pořádnější brzdy a lepší tlumiče, aby se s ní dalo ještě líp blbnout. No a v roce 2009 přišla velká věc - vstřikování. To byl fakt posun, motor šlapal jak hodinky a žral míň benzínu. Ale to hlavní zůstalo - pořád to byla ta samá nezničitelná motorka, kterou zvládne každej, kdo na ní sedne.
I dnes je DRZ400 mezi bazarovejma motorkama pořádně žhavý zboží. Náhradní díly seženete všude, opraví vám ji každej mechanik a vydrží fakt hodně. Prostě ideální volba pro každýho, kdo hledá motorku na všechno a nechce za ni nechat majlant.
Výkon a jízdní vlastnosti
Suzuki DRZ400 patří mezi skutečné ikony enduro motorek. Tahle mašina s jednoválcovým vzduchákem o objemu 398 kubíků si získala srdce jezdců hlavně díky své odolnosti a minimálním nárokům na údržbu. Pod kapotou tepe spolehlivý jednoválec, který vás potěší plynulým projevem od volnoběhu až po maximum. Ať už se proplétáte lesními cestami nebo míříte na delší výlet po asfaltu, tahle motorka vás podrží. Jasně, není to žádná střela, ale výkonu má tak akorát a v terénu vás rozhodně nenechá ve štychu. Co se týče ovladatelnosti, DRZ400 je přesně tam, kde má být. V terénu je mrštná jako koza, ale když to na silnici pustíte, drží stopu jak přibitá. Podvozek zvládá všechny ty díry a nerovnosti s přehledem, takže se můžete spolehnout na pohodlnou a jistou jízdu.
DRZ 400. Motorka, co vás podrží v terénu i na silnici. Spolehlivá, odolná a vždycky připravená na dobrodružství.
Matěj Dvorský
Všestranný stroj do terénu i na silnici
Suzuki DRZ400 je prostě legenda, která si už přes dvacet let drží své místo na výsluní. A není to náhoda - tahle motorka je jako švýcarský nůž na dvou kolech. Ať už máte chuť prohánět se po lesních cestách nebo si užívat pohodovou projížďku po asfaltu, DRZetko vás podrží.
Pod sedlem tepe srdce v podobě vzduchem chlazeného jednoválce se 398 kubíky. Jasně, není to žádný závoďák, ale sílu má přesně tam, kde ji potřebujete. Je to takový hodný dělník, který se nezalekne žádné práce. Proto si s ním tykají jak ostřílení mazáci, tak zelenáči, co teprve očichávají vůni offroadu. A když přijde na prodej? DRZetko je jako dobrá whisky - časem neztrácí hodnotu. Není divu, že se po něm jen zapráší, když se někde objeví v bazaru. Je to zkrátka jistota na dvou kolech.
Oblíbený mezi začátečníky i zkušenými jezdci
Suzka DRZ400 je prostě motorka, co si zamiluje každý - od zelenáčů až po mazáky. Když s motorkami začínáte, tohle je přesně to pravé ořechové. Je to takový hodný společník, co vás nebude strašit přehnaným výkonem. Čtyřstovka má grády akorát - v terénu si to užijete, ale nepřekvapí vás žádné zákeřnosti. Podvozek je lehký jak pírko a motorka poslouchá na slovo i když to v terénu trochu skáče.
Vlastnost | Suzuki DRZ400 | Honda CRF450L |
---|---|---|
Typ motoru | Kapalinou chlazený, čtyřdobý, jednoválec | Kapalinou chlazený, čtyřdobý, jednoválec |
Zdvihový objem | 398 cm³ | 449 cm³ |
Převodovka | 5stupňová | 6stupňová |
Hmotnost (bez náplní) | 136 kg | 131 kg |
Objem palivové nádrže | 10.6 l | 7.6 l |
Pro ostřílené jezdce je DRZtka jako švýcarský nůž - zvládne všechno. Ať už potřebujete dojet do práce nebo vyrazit na víkend do terénu, tahle motorka vás nezklame. Je to vlastně takový nezmar - jednoduchá konstrukce, náhradní díly seženete všude a servis zvládnete i doma v garáži. Jestli koukáte po motorce, co vás nezruinuje a bude vás bavit, DRZ400 je jasná volba. Fakt je, že ať už jste začátečník nebo mazák, tahle Suzuka vám vždycky vykouzlí úsměv na tváři.
Dostupnost náhradních dílů a údržba
Suzuki DRZ400 je prostě parádní mašina, která si získala spoustu fanoušků hlavně díky své bezproblémovosti a jednoduchosti. Co se týče shánění dílů, tady fakt není problém. Díky tomu, že je to tak oblíbený model, seženete prakticky všechno - od originálních suzuki dílů až po levnější varianty od jiných značek. Ať už potřebujete vyměnit brzdy, dát novou řetězovku nebo řešit něco většího na motoru, vždycky najdete, co hledáte. A super je, že většinu věcí můžete nakoupit z pohodlí domova přes internet.
O DRZtku se nemusíte nijak extra starat, proto je tak oblíbená jak u začátečníků, tak u mazáků. Stačí pravidelně měnit olej, hlídat řetěz, čistit filtr a občas zkontrolovat ventily - to jsou tak hlavní věci, které musíte řešit. Na běžnou údržbu nepotřebujete žádné speciální vybavení, vystačíte si s běžným nářadím a trochou šikovnosti. Díky tomu, že je to celkem jednoduchá motorka a návody jsou všude dostupné, zvládne si většinu údržby udělat každý sám doma v garáži. A když si na něco netroufnete, vždycky můžete zajet do servisu Suzuki.
Cena a porovnání s konkurencí
Suzuki DRZ400 patří k nejvyhledávanějším motorkám v kategorii dual-sport a jeho cenovka se pohybuje různě podle toho, jak je starý, v jakém je stavu a co všechno na něm bylo upraveno. Když se podíváte na bazary, tak použitý DRZ400 seženete už od osmdesáti tisíc. Pokud byste ale chtěli novější kousek ve špičkovém stavu, musíte sáhnout hlouběji do kapsy - klidně i přes sto padesát tisíc.
A jak si vede vedle ostatních značek? Jeho největšími konkurenty jsou především Honda XR400, Kawasaki KLX400 a Yamaha WR450F. Honda XR400 je sice z téhle party nejstarší, ale pořád umí překvapit a navíc ji seženete za příjemnější cenu. Kawasaki KLX400 je zase pohodlnější na silnici, zatímco Yamaha WR450F míří spíš na závodní tratě.
DRZ400 od Suzuki stojí tak nějak uprostřed. Je to perfektní mix mezi tím, co zvládne v terénu, jak je spolehlivý a kolik stojí. Proto si ho oblíbilo tolik různých jezdců.
Tipy pro nákup ojeté Suzuki DRZ400
Suzuki DRZ400 je prostě klasika mezi jednováčky a fakt dobrá volba, když sháníte motorku, co zvládne jak terén, tak běžné silnice. Když ale kupujete ojetinu, je fakt důležité mít oči na stopkách. Motor musí běžet naprosto čistě, bez divných ruchů nebo kouření. Mrkněte pořádně na vůle v kolech a nezapomeňte zkontrolovat, jak je na tom řetězovka a brzdové destičky. Určitě se ptejte, kde všude byla na servisu a co se na ní dělalo. Pro jistotu si ověřte i VIN. I když se nějaká závada může zdát jako prkotina, může vás pak pěkně připravit o prachy. Pokud si nejste úplně jistí, co a jak kontrolovat, vezměte s sebou někoho, kdo tomu rozumí, nebo zajděte rovnou do servisu.
Suzka DRZ400 je prostě legenda, která si zaslouží respekt i v dnešní době. Je to takový univerzální pracant, co zvládne jak terénní dovádění, tak každodenní cestu do práce. Není divu, že se tyhle mašiny pořád dobře prodávají - lidi prostě vědí, proč si je kupují. Jestli přemýšlíte o motorce, DRZ400 je pořád jistota, na kterou se můžete spolehnout. Je to totiž jednoduchá a bytelná motorka, která vydrží všechno, co na ni hodíte. Jen dejte pozor při výběru ojetiny a pořádně ji proklepněte, ať nekoupíte zajíce v pytli.
Publikováno: 21. 02. 2025
Kategorie: motocykly