Aprilia RS 125 bazar: Najdi si svou rychlost!
- Aprilia RS 125: Ikona mezi dvácky
- Sportovní duch v dostupném balení
- Bazarový trh: Šance splnit si sen
- Na co si dát pozor při koupi?
- Rok výroby a dostupné verze
- Typické závady a jejich oprava
- Cena a dostupnost náhradních dílů
- Pojištění a provozní náklady
- Aprilia RS 125: Ideální začátek?
- Tipy pro tuning a úpravy
- Komunitní život a srazy fanoušků
- Aprilia RS 125: Nadčasová klasika
Aprilia RS 125: Ikona mezi dvácky
Když se koukám po bazarech, honda sh 125 bazar není jediná zajímavá volba - Aprilia RS 125 je taky pořádnej kousek, co mladý motorkáři prostě zbožňujou. Není divu, že když se někde v bazaru ukáže, hned se kolem ní motá hromada lidí. Jasně, honda sh 125 bazar nabízí praktičnost, ale ta závodní vizáž Aprilie, co okopírovala od velkejch závoďáků, ta prostě bere dech i teď. Pro hodně začátečníků je tahle stopětadvacítka první pořádnou sportovní mašinou, na který si můžou zkusit, jaký to je prohánět ostrou motorku. I když je levnější než větší modely (podobně jako honda sh 125 bazar), při koupi z druhý ruky musíte mít voči na šťopkách a pořádně proklepnout její stav. Důležitý je zjistit historii, jak se o ní staral předchozí majitel a v jakým je celkově stavu. Když ji chcete prodat, máte spoustu možností - vod motobazarů až po různý inzertní weby, kde se schází fanoušci. Při prodeji se hodí vypíchnout všechny přednosti, třeba tuning nebo vylepšení, ale fér je říct i vo případnejch problémech.
Sportovní duch v dostupném balení
Hledáte-li v bazaru Aprilii RS 125, máte šanci získat parádní sportovní motorku za rozumnou cenu. Tahle stodvacetpětka je mezi mladými jezdci hodně oblíbená, hlavně díky svému závodnímu vzhledu a skvělým jízdním vlastnostem. I když už má něco najeto, pořád umí nadchnout svižnou akcelerací a perfektním držením stopy v zatáčkách. Díky lehkému rámu a živému motoru se s ní skvěle manipuluje, ať už jezdíte po městě nebo si to užíváte na okreskách. V bazarech narazíte na spoustu inzerátů s Apriliou RS 125, ale vyplatí se být při výběru opatrný. Určitě si dejte práci s důkladnou kontrolou motoru, podvozku a dokladů. Když vyberete dobře udržovaný kousek, získáte super motorku, která vám bude dělat radost při každé jízdě, ať už na běžných silnicích nebo třeba na okruhu.
Bazarový trh: Šance splnit si sen
Když jsem koukal po motorce, zvažoval jsem Suzuki DRZ400, ale nakonec mě zaujala Aprilia RS 125. Je to prostě první pořádná sportovní mašina pro mladý jezdce. Jasně, Suzuki DRZ400 je taky fajn volba pro začátek, ale tohle je prostě jinej level. Na netu se často objevuje ojetej Suzuki DRZ400 i RS 125, obě mají svoje fanoušky. Jestli nechcete vysázet balík za novou, bazar je fakt dobrá cesta, jak si tuhle legendu pořídit. Jen bacha při koupi z druhý ruky - rozhodně si dejte tu práci a pořádně motorku proklepněte, zjistěte její historii. Nejlepší je zajet s ní do značkovýho servisu na kontrolu, ať víte, do čeho jdete. A když ji pak budete chtít později střelit, není to nic složitýho. Stačí ji vyšperkovat, nafotit pořádný fotky a šoupnout inzerát na známý portály.
Na co si dát pozor při koupi?
Když si vybíráte ojetou Aprilii RS 125, je důležité být obezřetný a pořádně si motorku proklepnout. Motor musí běžet jako hodinky - žádné klepání, střílení do výfuku a měl by krásně reagovat na plyn. Určitě si nechte ukázat servisní knížku, ať víte, jak se o motorku staral předchozí majitel a jestli pravidelně měnil olej a filtry. Ptejte se na pády a opravy, i malé škrábance můžou napovědět, co vás čeká. Mrkněte na řetězovku, kotouče a tlumiče, ať nejsou moc sjeté. Rozhodně si udělejte čas na pořádnou projížďku, při které poznáte, jestli je všechno v cajku. Myslete na to, že každá ojetina může mít svoje mouchy, takže buďte ve střehu.
Rok výroby a dostupné verze
Aprilia RS 125 se na českém trhu poprvé ukázala začátkem devadesátých let a rychle si získala srdce milovníků sportovních motorek. I když se tahle legenda už nevyrábí, v bazarech po ní pořád pátrá spousta zájemců. Když si chcete pořídit ojetou RS-ku, je fajn vědět, z kterého roku pochází a jakou verzi vlastně kupujete - každá má totiž svoje specifika.
Největší zájem je o modely z přelomu tisíciletí, hlavně ty s charakteristickým dvojitým předním světlem. V roce 2006 dostala RS-ka nový kabát s jedním světlem vpředu, což jí dodalo modernější šmrnc. Ať už vás láká kterákoliv verze, určitě si dejte záležet na kontrole technického stavu. Mrkněte taky na servisní knížku a zjistěte si, jak to vypadá s náhradními díly - u starších kousků to může být někdy oříšek. Pamatujte, že RS-ka je prostě sporťák každým coulem, takže potřebuje pravidelnou péči a pozornost.
Typické závady a jejich oprava
Pokud sháníte Aprilii RS 125 z druhé ruky, je fakt důležité vědět, na co si dát pozor. Dvoutaktní motor je sice bytelný, ale musíte se o něj pravidelně starat. Mrkněte hlavně na píst, válec a těsnění - když je něco špatně, oprava vás může přijít draho. Proto radši kupte motorku, která má jasnou historii. U starších kousků často zlobí elektrika, takže si určitě vyzkoušejte, jestli všechno svítí a bliká jak má. Dráty a konektory můžou být zrezlé, to je klasika. Podvozek musí být pevný a bez vůlí. Prohlédněte si tlumiče, brzdové kotouče a destičky - když je s tím něco špatně, může vás to stát balík. Prostě si dejte na kontrolu čas, ať pak nelitujete ukvapeného nákupu a zbytečně nevyhazujete peníze.
Cena a dostupnost náhradních dílů
Když sháníte ojetou Aprilii RS 125, je dobré myslet na dostupnost náhradiček. Naštěstí je tahle motorka mezi jezdci docela oblíbená, takže seženete spoustu dílů od různých značek. Můžete si tak vybrat podle toho, kolik chcete investovat a jakou kvalitu očekáváte. Originály přímo od Aprilie jsou sice dražší, ale sednou jak ulité a vydrží fakt dlouho. Díly od známých výrobců aftermarket dílů jsou taky dobrá volba, hlavně když hledáte rozumný poměr cena/výkon. Než ale něco koupíte, radši si dvakrát zkontrolujte, jestli to sedí přesně na váš model a ročník. Taky se vyplatí projet si diskuze a přečíst si, co říkají ostatní majitelé téhle stopětadvacítky.
Prodávám Aprilii RS 125, což je vlastně takovej nadupanej stroj, co připomíná legendární čz 150 c na steroidech. Když jsem přemejšlel o prvním skutru 50, tohle byla jasná volba pro ty, co chtěj něco víc. Je to fakt bestie, co má duši jako čz 150 c a tělo geparda - prostě legenda mezi stroji. A teď hledá novýho jezdce, kterej ocení, že tohle není jen obyčejnej skútr, ale pořádná mašina jako čz 150 c, akorát v moderním balení pro další kilometry svobody.
Radomír Černý
Pojištění a provozní náklady
Když si chcete pořídit ojetou Aprilii RS 125, musíte počítat s víc věcmi než jen s cenou motorky. Povinné ručení vás bude stát různě podle toho, kolik vám je let, kde bydlíte a jaké máte bonusy. Taky byste měli zvážit havarijko, které se hodí, když se něco semele. Co se týče běžného provozu, tahle stopětadvacítka si řekne o 3-4 litry na stovku, což není zas tak hrozné. Důležité je ale chodit na pravidelné servisy podle toho, co doporučuje výrobce - jinak se vám to může pěkně prodražit. No a pak jsou tu věci jako gumy, brzdy a další spotřebák, za který pustíte víc nebo míň podle toho, jak moc ji proháníte a kolik najezdíte. Než si tuhle motorku z bazaru koupíte, radím si všechno pořádně spočítat, ať vás pak nic nepřekvapí.
Aprilia RS 125: Ideální začátek?
Aprilia RS 125 se často objevuje v inzerátech a na prodejních portálech s motorkami. Není to náhoda - tahle sportovní stodvacetpětka si prostě získala spoustu mladých nadšenců a pro mnohé představuje první opravdovou sportovní motorku. Ale je to skutečně ta správná volba pro začátek?
Vlastnost | Aprilia RS 125 |
---|---|
Typ motoru | Jednoválec, dvoutaktní |
Objem motoru | 125 ccm |
Všechno závisí na vašich představách. Pokud toužíte po stroji, na kterém se naučíte pořádně jezdit, pak RS 125 může být trefou do černého. Její sportovní DNA a dvoutaktní motor vám dopřejí pořádnou dávku adrenalinu jak na silnici, tak na okruhu. Jen mějte na paměti, že jde o starší mašinu, takže musíte počítat s pravidelnými investicemi do servisu. Když kupujete z druhé ruky, určitě si pořádně proklepněte technický stav a zjistěte si historii konkrétního kousku.
Tipy pro tuning a úpravy
Když přemýšlím o lehkých stopětadvacítkách, Yamaha DT 125 byla vždycky královna, ale Aprilia RS 125 je taky pořádná mašina. Je to vlastně taková italská odpověď na Yamahu DT 125 a další japonský konkurenty. Tahle lehká a hravá motorka dokáže nadchnout jak zelenáče, tak i mazáky. A co je super - můžete si ji vyladit podle svýho gusta, podobně jako Yamahu DT 125, která je mezi tunery taky oblíbená.
Nejjednodušší cesta k lepšímu výkonu vede přes výměnu výfuku. Když namontujete sportovní koncovku, motorka nejen lépe zní, ale taky dostane víc síly. Další fajn vylepšení je úprava karburátoru - s lepším mixem paliva a vzduchu pojede RS-ka jako po másle.
Co se týče podvozku, investice do kvalitnějších pružin a tlumičů se fakt vyplatí. Motorka pak líp drží stopu a v zatáčkách je stabilnější. Brzdy taky stojí za pozornost - lepší destičky a pancéřové hadičky udělají divy s brzdným účinkem a citem v páčce.
Jen nezapomeňte, že všechny úpravy musí být bezpečné a v souladu s předpisy. Než vyrazíte na silnici, pořádně zkontrolujte, jestli je všechno správně namontované a seřízené.
Komunitní život a srazy fanoušků
Stejně jako v simson bazar komunitě, i kolem Aprilie RS 125 se motá skvělá parta nadšenců, co spolu rádi sdílí zážitky. Na netu je fůra míst, kde se scházej - podobně jako simson bazar fóra nebo skupiny, kde probíraj všechno od oprav až po ladění. Když někdo shání použitou RS 125, koukne do bazaru nebo na inzeráty přímo od majitelů, úplně stejně jako když lidi hledaj v simson bazar sekci. Fandové se ale nepotkávaj jen online - často dávaj různý srazy a vyjížďky, kde si můžete naživo očíhnout různý kousky týhle legendární stopětadvacítky. Je to prostě super způsob, jak potkat další majitele, pokecat o motorkách a užít si společnou vášeň pro tyhle krásný stroje.
Aprilia RS 125: Nadčasová klasika
Aprilia RS 125 je skutečná legenda mezi sportovními stopětadvacítkami. Tahle motorka si získala srdce fanoušků po celém světě a dodnes patří mezi nejvyhledávanější ojetiny ve své třídě. I když už se nevyrábí, její popularita neklesá - právě naopak. Pro každého, kdo hledá dostupnou sportovní motorku s parádním vzhledem, je RS 125 pořád skvělá volba.
Na inzertních portálech a v bazarech najdete spoustu nabídek téhle italské krásky. Při výběru je ale potřeba být obezřetný a dobře si prověřit jak prodejce, tak samotnou motorku. Určitě se zaměřte na technický stav, historii a všechny potřebné papíry. Cenovka se odvíjí hlavně od stáří, stavu a najetých kilometrů, ale obecně jde o docela dostupnou záležitost. Za relativně rozumné peníze získáte stroj, který vám bude dělat radost. Jen mějte na paměti, že jde o plnokrevný sportovní motocykl, který si žádá zkušeného a zodpovědného jezdce.
Publikováno: 15. 02. 2025
Kategorie: motocykly