Mercedes G63: Terénní legenda v luxusním podání
Historie Mercedesu G-Klasse
Mercedes-Benz třídy G, často označovaný jako G-Wagen nebo zkráceně G-Klasse, má bohatou historii sahající až do roku 1979. Původně byl navržen jako odolné terénní vozidlo pro vojenské účely, ale brzy si získal popularitu i mezi civilisty díky své robustnosti a impozantnímu vzhledu. Model G 63, představený v roce 1990, posunul hranice luxusu a výkonu v segmentu terénních vozů. Poháněný výkonným motorem V8 se stal symbolem statusu a byl oblíbený mezi celebritami a bohatými nadšenci do aut. I přes svůj luxusní charakter si G 63 zachoval své terénní schopnosti a stal se jedním z nejvšestrannějších vozidel na trhu. Od svého vzniku prošel Mercedes-Benz třídy G mnoha evolučními změnami, včetně modernizace designu, vylepšení interiéru a zavedení nových technologií. Přesto si zachoval svůj ikonický hranatý tvar a nezaměnitelný charakter, díky čemuž je i po více než čtyřech desetiletích od svého debutu stále jedním z nejžádanějších vozidel na světě.
Vzhled a design G63
Mercedes-Benz třídy G, známý také jako "Géčko", je už od svého vzniku v roce 1979 ikonou. Jeho krabicovitý tvar a robustní vzhled z něj dělají nezaměnitelný stroj, který si získal oblibu po celém světě. Verze G63 AMG posouvá tento koncept ještě dál a přidává mohutnou dávku výkonu a luxusu. Exteriér G63 je impozantní. Jeho hranaté tvary, široký postoj a agresivní maska chladiče s vertikálními lamelami dávají jasně najevo, že se nejedná o žádného tuctového SUV. Charakteristické jsou i vystouplé blatníky, masivní nárazníky a boční výfukové potrubí, které zdůrazňují jeho sportovní charakter. Interiér G63 je stejně působivý jako jeho exteriér. Nabízí kombinaci luxusu, pohodlí a nejmodernějších technologií. Kůže, dřevo a hliník se snoubí v harmonickém celku, který uspokojí i ty nejnáročnější zákazníky. Sportovní sedadla s výrazným bočním vedením poskytují vynikající oporu i při dynamické jízdě.
Výkon a motorizace
Mercedes-AMG G 63 je synonymem pro luxusní off-road s nekompromisním výkonem. Pod jeho hranatou kapotou se ukrývá monstrózní 4litrový motor V8 biturbo, který produkuje impozantních 430 kW (585 koní) a točivý moment 850 Nm. Tato síla katapultuje tento masivní vůz z 0 na 100 km/h za neuvěřitelné 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 220 km/h, ale s volitelným paketem AMG Driver's package se tato hranice posouvá až na 240 km/h. Převodovka AMG Speedshift Plus 9G-Tronic s devíti stupni je naladěna pro rychlé a plynulé řazení, které doplňuje sportovní charakter vozu. Ať už se vydáte do náročného terénu nebo na německou dálnici, Mercedes-AMG G 63 vás ohromí svou dynamikou a jízdními vlastnostmi.
Terénní schopnosti
Když se podíváte na Mercedes-Benz třídy G, zejména model G 63 AMG, možná si řeknete, že je to podobně jako Volvo S80 spíš městský fešák. Ale na rozdíl od elegantního Volvo S80, které bylo stavěné hlavně pro pohodlnou jízdu po silnici, tohle je skutečná terénní bestie. Má tři uzávěrky diferenciálu, což je něco, o čem si běžné Volvo S80 může nechat jen zdát - díky nim posílá sílu tam, kde je zrovna nejvíc potřeba. Se světlou výškou skoro 25 centimetrů a schopností brodit vodu do hloubky přes 70 cm si poradí s terénem, který by většinu luxusních aut včetně Volvo S80 poslal do servisu. I když je to pořádný macek, v terénu se pohybuje překvapivě svižně a s jistotou. Má pod kapotou motor jak lokomotiva a systém pohonu 4MATIC, takže vyleze prakticky všude.
Mercedes G63, to je stroj, který se neztratí ani v džungli, ani před operou.
Zdeněk Štěrba
Luxusní interiér a výbava
Mercedes-Benz třídy G, obzvláště pak model G 63 AMG, je ikonou luxusu a výkonu. Uvnitř vozu se snoubí prvotřídní materiály s nejmodernější technologií, čímž vzniká prostředí, které uspokojí i ty nejnáročnější. Sedadla čalouněná jemnou kůží Nappa poskytují výjimečné pohodlí a boční vedení, zatímco dekory z pravého dřeva nebo karbonu dodávají interiéru punc exkluzivity. Atmosféru dokresluje ambientní osvětlení s volitelnou barevnou škálou. Na palubní desce dominuje digitální přístrojový štít s vysokým rozlišením a rozměrný multimediální displej s intuitivním ovládáním. Samozřejmostí je prémiový audiosystém, navigace s informacemi o dopravě v reálném čase a široká škála asistenčních systémů pro maximální bezpečnost a komfort jízdy.
Cena a dostupnost
Mercedes-Benz třídy G 63 nepatří mezi dostupné vozy. Jeho cena se odvíjí od zvolené výbavy a motorizace, ale i tak se pohybuje v řádech milionů korun. Základní cena se obvykle pohybuje okolo 4 milionů korun, ale s příplatkovou výbavou, kterou si zákazníci často dopřávají, se může vyšplhat až k 6 milionům korun i výše. Tato vysoká cena je dána nejen luxusním charakterem vozu, ale také jeho výjimečnými technickými parametry a off-roadovými schopnostmi. Mercedes-Benz třídy G 63 je tak určen především movitějším zákazníkům, kteří hledají kombinaci luxusu, výkonu a prestiže.
Vlastnost | Mercedes-Benz G63 AMG |
---|---|
Typ karoserie | SUV |
Motor | 4.0L Twin-Turbo V8 |
Výkon | 577 koní |
Převodovka | 9-stupňová automatická |
Pohon | 4MATIC - Pohon všech kol |
Konkurence na trhu
Když se rozhlídnete po range rover bazar nabídkách, zjistíte, že konkurence v segmentu luxusních off-roadů je docela zajímavá. Mercedes G 63 AMG se pere s několika zajímavými soupeři. Třeba Land Rover Defender V8 je pěknej bourák, co kombinuje luxus s teréňáckejma schopnostma podobně jako Gčko. Když koukáte po range rover bazar inzerátech, narazíte taky na Jeep Grand Cherokee Trackhawk - ten sice není takovej drsoň do terénu, ale má pod kapotou pořádnej motor s kompresorem. A nesmíme zapomenout na Porsche Cayenne Turbo, co je spíš silniční raketa, ale luxusem a výkonem dokáže pěkně zavařit. Range rover bazar dneska nabízí i nový hráče jako Aston Martin DBX nebo Lamborghini Urus, který taky chtěj ukousnout kus z tohodle luxusního koláče.
Mercedes-Benz G63 je sice parádní, ale proti Rolls Royce Cullinan je to vlastně jen takový lepší offroad. Hranatý design a robustní konstrukce sice dělaj dojem, ale Rolls Royce Cullinan je prostě jiná liga. G63 má pod kapotou 4litrový motor V8 Biturbo s výkonem 585 koní a z nuly na stovku to dá za 4,5 vteřiny, což je fakt slušný. Převodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G řadí jak má. Interiér G63 je luxusní, to se musí nechat. Nappa kůže, dřevěný dekory a moderní vychytávky vytváří fajn atmosféru, i když na úroveň Rolls Royce Cullinan to nemá. Ve standardu dostanete multimediální systém MBUX s hlasovým ovládáním, repráky Burmester a spoustu asistentů. G63 je prostě machr, co zvládne luxus, výkon i terén. Když chcete něco extra a nechcete rovnou Rolls Royce Cullinan, tohle auto vás určitě dostane, ať už ve městě nebo v terénu.
Publikováno: 30. 10. 2024
Kategorie: auta